7 avril 2023 | International, C4ISR

US Navy needs seamless ‘virtual cloud,’ cyber leaders say

Navy vessels dot waters the world over and are expected to play a critical role in a conflict with China or Russia.

https://www.c4isrnet.com/smr/cloud/2023/04/06/us-navy-needs-seamless-virtual-cloud-cyber-leaders-say/

Sur le même sujet

  • L’avion qui aurait pu remplacer le F-35

    22 juin 2020 | International, Aérospatial

    L’avion qui aurait pu remplacer le F-35

    Point clé: L'armée avait le choix entre quelques options lorsqu'elle recherchait le prochain chasseur furtif. Il a finalement décidé de ce qui allait devenir le F-35. Le ministère de la Défense (DoD) n'a pas eu à opter pour le F-35. Dans les années 1990, Boeing et Lockheed Martin ont soumissionné pour le prochain gros contrat de chasse, un avion qui servirait dans chacune des forces aériennes, navales et marines, ainsi que pour soutenir les forces aériennes de nombreux alliés américains. Boeing a servi le X-32; Lockheed le X-35. Le Pentagone a choisi le F-35. Compte tenu des luttes de la dernière décennie avec le Joint Strike Fighter, il est impossible de ne pas se demander ce qui aurait pu être; Et si le DoD était parti avec le X-32 de Boeing à la place, ou avec une combinaison des deux appareils? Histoire: À la fin de la guerre froide, le Pentagone a proposé un projet de chasseurs conjoints dans l'espoir de réduire la queue logistique globale des forces en campagne, ainsi que de minimiser les coûts de développement. Chacun des trois services d'avions de chasse avait besoin d'être remplacé par l'avion de 4e génération dans son inventaire; les F-15 et F-16 dans le cas de l'Air Force, et les F / A-18 et AV-8B Harrier dans le cas de la Navy et du Marine Corps. Le nouveau chasseur avait donc besoin de configurations conventionnelles, porteuses et STOVL (atterrissage vertical à décollage court). Historiquement, le DoD n'avait pas eu de chance avec les programmes conjoints, mais l'espoir était qu'une «articulation» accrue entre les services, combinée à des techniques de production plus avancées et à des procédures logistiques plus soigneusement affinées, ferait qu'un combattant partagé en valait la peine. Toutes les parties ont compris que le vainqueur de la compétition connaîtrait probablement un grand succès à l'exportation, car de nombreuses forces aériennes du monde entier avaient besoin d'un chasseur de cinquième génération. En bref, il s'agissait de la plus grosse transaction à l'horizon de l'industrie de la défense de l'après-guerre froide. Boeing et Lockheed Martin ont remporté des contrats pour développer chacun deux démonstrateurs. L'histoire continue Capacités: Construits selon les mêmes spécifications, le X-32 et le F-35 avaient des paramètres de performances relativement similaires. Décidant de rivaliser sur les coûts, Boeing a conçu le X-32 autour d'une aile delta monobloc qui s'adapterait aux trois variantes. Le X-32 n'avait pas la portance du turboréacteur entraîné par l'arbre du F-35, utilisant à la place le même système de vectorisation de poussée que l'AV-8 Harrier. Le système du X-32 était moins avancé que celui du F-35, mais aussi moins complexe. Le X-32 a été conçu pour atteindre Mach 1,6 en vol conventionnel. Il pourrait transporter six AMRAAM ou deux missiles et deux bombes dans sa baie d'armes interne. Les caractéristiques de portée et de furtivité étaient généralement similaires à celles attendues du F-35, et le corps de l'avion pouvait accueillir une grande partie de l'équipement électronique avancé que le F-35 transporte maintenant. Décision: Une chose est sûre; le X-32 était un avion ridiculement laid. Cela ne ressemblait pas tellement à la ponte d'un A-7 Corsair et à un lamantin hideusement déformé. Le F-35 n'est pas un prix d'un point de vue esthétique, sans les lignes élégantes et dangereuses du F-22, mais le X-32 a rendu le F-35 positivement sexy en comparaison. Quelle importance cela devrait-il avoir? Pas du tout. Quelle importance cela avait-il? Bonne question. Les pilotes de chasse n'aiment pas piloter des avions qui semblent pouvoir être écrasés par un hors-bord en Floride. Pour des raisons plus concrètes, la stratégie de Boeing a probablement nui à ses chances. Au lieu de construire un démonstrateur capable de répondre aux exigences des trois services, Boeing en a construit deux; l'un capable de vol supersonique conventionnel, et l'autre de décollage et d'atterrissage vertical. Le prototype de Lockheed pourrait faire les deux. Le Pentagone a également apprécié la nature innovante (bien que risquée) du turbolift du F-35. Enfin, l'expérience de Lockheed avec le F-22 a suggéré qu'il pourrait probablement gérer un autre grand projet de chasseur furtif. Conclusion: Choisi en 2001, le F-35 est devenu le plus grand projet d'approvisionnement du Pentagone de tous les temps et l'un des plus assaillis. Le X-32 a échappé à tous les défis les plus importants pour le F-35. Le X-32 n'a jamais fait face à des décennies de tests et de refonte; il n'a jamais connu de dépassements de coûts massifs; il n'a jamais été soumis à une série interminable d'articles sur la façon dont il ne pouvait pas déjouer un F-16A. La nostalgie de ce qui aurait pu être est courante dans les compétitions d'avions, et il est impossible de dire si le X-32 aurait rencontré les mêmes difficultés que le F-35. Étant donné la nature complexe des projets de chasse avancés, la réponse est presque certainement «oui». Mais avec le recul, il aurait presque certainement été plus logique de choisir un chasseur alternatif VSTOL pour le Marine Corps. Cela aurait éliminé l'aspect le plus complexe du projet «conjoint»; la nécessité de créer un avion qui partage des composants critiques à travers trois variantes très différentes. Cela aurait également aidé à répartir la richesse entre les différents grands entrepreneurs de la défense, une pratique qui est devenue de plus en plus une priorité du Pentagone. Bien sûr, étant donné que les aspects STOVL des F-35 et X-32 ont été intégrés au stade de la proposition, cela aurait nécessité de revenir en arrière jusqu'en 1993, pas seulement en 2001. Robert Farley, un contributeur fréquent de TNI, est l'auteur du Battleship Book. Il est maître de conférences à la Patterson School of Diplomacy and International Commerce de l'Université du Kentucky. Son travail comprend la doctrine militaire, la sécurité nationale et les affaires maritimes. Il blogue sur Avocats, Armes à feu et Diffusion d'argent et d'informations et Le Diplomate. Cela est apparu pour la première fois en 2016. https://www.breakingnews.fr/international/lavion-qui-aurait-pu-remplacer-le-f-35-523306.html

  • Boeing Delivers Next Generation Interceptor Proposal to the U.S. Missile Defense Agency

    14 août 2020 | International, Aérospatial

    Boeing Delivers Next Generation Interceptor Proposal to the U.S. Missile Defense Agency

    Huntsville, Ala., August 12, 2020 - Today, Boeing [NYSE: BA] submitted its offer to the U.S. Missile Defense Agency for the Next Generation Interceptor (NGI) competition, proposing a design that leverages the company's more than 60-year track record and expertise in strategic missile and weapon systems. “Boeing's NGI proposal delivers unmatched performance, affordability and reliability for the nation and the warfighter,” said Norm Tew, Missile and Weapon Systems vice president and general manager, and Huntsville site senior executive. “Building upon our prior investments and proven technologies, our innovative proposal offers a creative, compelling and game-changing technical approach to outpace, out-innovate, deter and defeat rapidly evolving advanced threats.” If selected, Boeing will utilize its proven capabilities along with a best-of-industry team to ensure its unique offering is delivered to the warfighter on time. “Boeing is well-positioned to deliver innovative solutions that greatly expand this key missile defense capability, ever focused on supporting the warfighter,” said Tew. “We are leveraging our unparalleled mission knowledge to design, develop and deliver a low-risk, highly-effective solution for the MDA.” The NGI will be used to maintain ready deterrence and ensure the continued protection of the U.S. homeland from intercontinental ballistic missiles. A contract award is expected later this year. For more information on Boeing's NGI offering, visit http://www.boeing.com/defense/missile-defense/ngi. Follow us on Twitter: @BoeingDefense and @BoeingSpace. # # # Contact Megan Gessner Defense, Space & Security Mobile: +1 256-640-3036 Megan.Gessner@Boeing.com Jerry Drelling Defense, Space & Security Mobile: +1 714-318-7594 Jerry.a.Drelling@Boeing.com The views expressed are those of The Boeing Company and do not constitute an endorsement by the Missile Defense Agency (MDA). View source version on Boeing Newsroom: https://boeing.mediaroom.com/2020-08-12-Boeing-Delivers-Next-Generation-Interceptor-Proposal-to-the-U-S-Missile-Defense-Agency

  • Viking signs sales agreement for next generation CL-515 aerial firefighter

    19 juin 2019 | International, Aérospatial

    Viking signs sales agreement for next generation CL-515 aerial firefighter

    Longview Aviation Press Release Longview Aviation Capital and its subsidiary Viking Air Limited announced a seven aircraft sales contract for six new-production CL-515 aircraft and one CL-415EAF. The CL-515 is a newly developed, technically advanced multi-mission aerial firefighting aircraft – the next generation of the Canadair CL-415, the aviation industry's benchmark amphibious aircraft and the backbone of firefighting missions around the globe. With enhanced firefighting capabilities, and the flexibility to support a wide range of critical mission operations, the CL-515 will be a vitally important strategic asset to fleets around the world. The Republic of Indonesia's Ministry of Defense has agreed to purchase six all-new CL-515 aircraft, four of which will be delivered in “first responder” multi-mission configuration, and two delivered in optimized aerial firefighter configuration. The purchase agreement also includes one Canadair CL-415EAF “Enhanced Aerial Firefighter” aircraft converted from a Canadair CL-215 to EAF standard by Longview Aviation Capital's subsidiary, Longview Aviation Services. The Republic of Indonesia's purchase agreement is a firm commitment that is conditional only on Longview Aviation Capital's board of directors approving the production launch program. “We are thrilled to welcome the Republic of Indonesia as the first customer for this extraordinary aircraft,” said David Curtis, chairman and chief executive officer of Longview Aviation Capital. “This contract is a major milestone in bringing the next generation Canadair to market. The confidence of a sovereign government in our program is matched by our own confidence in our ability to deliver this new aircraft platform to the world. We are very well advanced in all aspects of program planning, including our supply chain, and we are nearing a final decision on manufacturing and final assembly sites. We expect to complete the remaining program milestones in the near future, and deliver the first new CL-515 on schedule in 2024.” Since acquiring the type certificates for the Canadair amphibious aircraft program from Bombardier in 2016, Longview has had positive discussions with numerous potential customers from around the world, including both governments and private operators, who have enthusiastically encouraged a production restart. On the basis of the global interest in the unique and unrivalled capabilities of the CL-515, Longview and Viking have invested in a rigorous process ahead of full production launch decision: • Consulted extensively with current global operators to understand their future aerial firefighting resource requirements. • Conducted extensive market research and feasibility studies and developed a new all-season multi-mission platform, leveraging advanced technology not previously included in the CL program. • Consulted with key supplier partners. • Undertaken advanced supply chain and manufacturing planning, including options associated with Longview's current facilities and potential new facilities in Western Canada. CL-515 highlights: • Up to 15 per cent better aerial firefighting productivity, including increased tank capacity and ability to refill in 14 seconds. • State-of-the-art Collins Pro Line Fusion digital avionics suite for unrivaled situational awareness. • Flexible architecture to support multi-mission capabilities including aerial firefighting, maritime patrol, surveillance, medevac, environmental monitoring, insect control, oil spill detection and dispersant. • Reduced maintenance and operating costs through improved, scalable avionics and superior design. • Unmatched mission efficiency and flexibility, requiring no runway or reloading capacity during waterbombing firefighting. “Indonesia is on the front lines of increasing challenges like forest fires, and as an island nation has extensive needs for a range of amphibious capabilities,” said Yuyu Sutisna, chief of staff for Indonesia's Air Force. “We have chosen to invest in this aircraft based on the Canadair's solid track record demonstrated around the world over the last 50 years, and Viking's established capabilities as an aircraft developer and producer. The next generation CL-515 will have unmatched operational performance, particularly as a firefighter. This aircraft has the best productivity of any aerial firefighting aircraft, capable of delivering the highest quantity of foam retardant per day, while at the same time providing the flexibility to save lives and protect our coastal areas through its multi-role SAR and Maritime Surveillance functionalities. We are proud to sign the first contract for this extraordinary aircraft that will enhance our mission capability at excellent value.” Building on the pedigree of the Canadair CL-415, the CL-515 “First Responder” is the next generation of purpose-built aerial firefighter and multi-role amphibious aircraft. Through the incorporation of new technology and the integration of the state-of-the-art Collins Pro Line Fusion digital avionics suite, the 515 provides operators with world class reliability, enhanced safety, and unrivaled situational awareness. The significant global interest in the aircraft is underscored by the increasing worldwide frequency and severity of wildfires as a result of climate change. As truly amphibious aircraft, the Canadair CL-415 and the CL-515 are able to refill with water while flying, as well as mix retardant in flight. Requiring no runway to reload water, the aircraft is able to make more frequent waterbombing missions, particularly in remote or difficult to access areas. The FAR/Part 25-certified Collins Pro Line Fusion avionics suite is a scalable software-based system that addresses current regulatory requirements while anticipating future expansion. The core avionics configuration features flight director, flight management system (FMS) coupled with SBAS-GPS and LPV capability, terrain awareness warning system (TAWS), ADS-B out, synthetic vision, crew alerting system display indicators, and a multi-functional keyboard panel with dual cursor controls. The new-production CL-515 offers exceptional aerial firefighting capabilities offering up to a 15 per cent increase in productivity while reducing maintenance and operating costs. Its expanded tank capacity — 7,000 litres — and ability to refill in 14 seconds from water sources in close proximity to wildfires allows the CL-515 to drop enormous amounts of foam-injected fire retardant on a continuous basis. As a true multi-mission platform, the CL-515 First Responder's flexible architecture allows integration of mission equipment for a variety of roles in a single airframe, including aerial firefighting, maritime patrol, surveillance, medevac, environmental monitoring, insect control, oil spill detection and dispersant. The CL-515 is the only aerial firefighter and multi-mission amphibious aircraft built and supported by an OEM with complete full factory warranty, established world-class product support network, and factory-endorsed full motion level D flight simulator, making it the most technically advanced multi-mission aerial firefighting aircraft available on the market. “Our plans for the CL-515 build on our successful track record as an aircraft OEM. Our team conceived and developed the world-renowned Viking Series 400 Twin Otter, and to-date we have sold and delivered new aircraft to operators in 31 countries around the world,” said Curtis. “Longview and Viking have earned a reputation as the world leader in utility aircraft, and we have every confidence in our company's ability to efficiently produce a multi-role aircraft that will set a new global standard for amphibious operations.” https://www.skiesmag.com/press-releases/viking-signs-sales-agreement-for-next-generation-cl-515-aerial-firefighter/

Toutes les nouvelles