19 février 2021 | International, C4ISR

Space Lasers Will Revolutionize Military Communications, If They Work

The Pentagon has ambitious plans to launch hundreds of communications satellites in the years ahead. But getting them to talk to one another isn’t easy.

https://www.defenseone.com/technology/2021/02/space-lasers-will-revolutionize-military-communications-if-they-work/172134/

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    5 février 2020 | International, Naval

    Navy awards a $178M contract to update GPS systems

    By: Nathan Strout The Naval Information Warfare Center Pacific has awarded Booz Allen Hamilton a $178 million contract for to modernize GPS systems in partnership with the Air Force's Space and Missile Systems Center, the company reported Jan. 24. The Naval Information Warfare Center heads the Navy's research, development, and engineering efforts for space systems, and its Positioning, Navigation and Timing Division oversees research and development for the service's navigation sensors and systems. Under the contract, Booz Allen will support the modernization of the GPS architecture, specifically through programs such as Military GPS User Equipment, GPS III and the Next Generation Operational Control System. In other words, the company will help the Navy and Air Force modernize all three segments of the GPS enterprise, from the user terminal to the ground system to the new GPS III satellites. Booz Allen will provide system definition, requirements synchronization, capability improvement, cybersecurity engineering, platform integration and testing and acquisition program management. The contract comes at a key moment for GPS, with the first GPS III satellite on orbit and online and the military working to ensure that ground systems are capable of fully interacting with and utilizing the new satellites' more advanced features, including increased accuracy and stronger anti-jamming capabilities. While the Next Generation Operational Control System being custom built to work with the GPS III satellites is years behind its original schedule, the Air Force has contract with Lockheed Martin to provide a contingency operations software update that allows the current ground segment to work with the new, more advanced satellites. According to a Jan. 30 report from the Pentagon's Director of Operational Test and Evaluation, slips in scheduling to all three segments of the GPS enterprise have caused testing delays. Those delays, especially to the user segment, could lead to integration issues for those platforms developed to rely on GPS. “The Air Force has improved the GPS Enterprise schedule by addressing schedule and performance risks; however, articulation of program risks with stakeholders continues to be incomplete, increasing the probability of unmitigated risks causing further program problems and delays,” the report warned. The Air Force plans to conduct operational testing of the enterprise in 2020. https://www.c4isrnet.com/battlefield-tech/space/2020/02/04/navy-awards-a-178m-contract-to-update-gps-systems

  • Leonardo dévoile le Spartan de nouvelle génération

    17 novembre 2020 | International, Aérospatial

    Leonardo dévoile le Spartan de nouvelle génération

    Leonardo a commencé les essais finaux du C-27J Next Generation qui dispose de nouveaux équipements, un nouveau système avionique et des dispositifs aérodynamiques avancés, ceux-ci amélioreront les performances existantes de l'avion. Le premier C-27J de la nouvelle configuration sera livré à un client non divulgué en 2021. Une toute nouvelle avionique L'évolution du C-27J Spartan se base principalement tout autour du tout nouveau système avionique conçu pour se conformer aux exigences de contrôle de la circulation aérienne de prochaine génération, y compris les liaisons de données FANS 1/A+, TCAS 7.1, ILS Cat.II et vidéo améliorée TAWS. Le cockpit de son côté bénéficie de nouveaux écrans d'affichage accompagnés d'un nouveau radar météorologique. L'effort s'est également porté sur l'amélioration des capacités de communication par satellite et radiocommunication. L'équipage bénéficiera par ailleurs d'un nouveau système d'intercommunication. Des ailerettes en bout d'aile Le bimoteur est équipé du mode 5 IFF/ADS-B Out et des modes tactiques de navigation verticale et de pilote automatique de recherche et sauvetage sont disponibles. En outre, d'anciennes boîtes d'interface avionique et des systèmes généraux ont été remplacées par de nouveaux équipements par Leonardo Electronics. Enfin, des ailerettes améliorent l'aérodynamique de l'appareil et sa consommation de carburant, tout en permettant d'augmenter la masse maximale au décollage d'une tonne. La nouvelle configuration de base est également offerte en qualité de rénovation pour les opérateurs actuels qui veulent mettre à niveau leurs capacités de flotte C-27J, qui sont actuellement au nombre de 14 pays. Cet avion de transport militaire peut ainsi emporter jusqu'à près de 5 tonnes de chargement par m2 en soute ou 34 passagers. Il peut également accueillir une vingtaine de civières en configuration Evasan (évacuation sanitaire). https://www.air-cosmos.com/article/leonardo-dvoile-le-spartan-de-nouvelle-gnration-23852

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