8 mars 2021 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

Investing in Canadian Solutions for COVID-19//Investir dans les solutions canadiennes pour combattre la COVID-19

Investing in Canadian Solutions for COVID-19

In the spring of 2020, IDEaS pivoted to capitalize on the novel ideas of Canadian innovators in the fight against COVID-19. We are proud to report that 48 contribution agreements were awarded in the past few months, valued at $8.64 million, and were recently announced by Defence Minister Harjit S. Sajjan. The new contribution agreements will support research and development efforts in the realm of COVID-19 in four specific challenge areas:

  • sanitization of workspaces;
  • pandemic decision making;
  • re-using protective equipment; and
  • moral trauma on the frontline.

You can read the news release and see the full list of recipients here.

Investing in Defence & Security Capabilities: Read the 2019-2020 IDEaS Annual Report

See how some of your IDEaS have come to life! IDEaS has invested significantly in Canadian S&T over the last year, and organizations have been transforming their innovative thinking into tangible solutions for CAF and DND. We wanted to take the opportunity to celebrate our collective efforts and achievements in the IDEaS 2019-2020 Annual Report

IDEaS has been able to continue building on the success achieved in 2019-2020. To date we have funded over 440 defence and security solutions and invested more than $160M in Canadian innovators. See the full list of IDEaS funded recipients. And some of these solutions are already being delivered to defence & security stakeholders!

Investir dans les solutions canadiennes pour combattre la COVID-19

Au printemps 2020, IDEeS s'est orienté pour capitaliser sur les nouvelles idées des innovateurs canadiens dans la lutte contre la COVID-19. Nous sommes fiers d'annoncer que 48 accords de contribution, d'une valeur de 8,64 millions de dollars, ont été signés et annoncés récemment par le ministre de la Défense Harjit S. Sajjan. Les nouveaux accords de contribution appuieront les efforts de recherche et développement dans le cadre de la COVID-19 dans quatre domaines de recherches spécifiques:

• désinfecter les espaces de travail;

• prise de décisions dans le cadre d'une pandémie;

• réutiliser l'équipement de protection; et

• traumatisme moral en première ligne.

Vous pouvez lire le communiqué de presse et voir la liste complète des récipiendaires.

Investir dans le développement de capacités en défense et sécurité: Lisez le rapport annuel 2019-2020 du programme IDEeS

Regardez comment certaines de vos IDEeS ont pris vie ! IDEeS a investi considérablement dans la Science et la Technologie canadienne au cours de la dernière année, et les organisations ont transformé leur pensée novatrice en solutions concrètes pour les FAC et le MDN. Nous voulions profiter de l'occasion pour célébrer nos efforts collectifs et nos réalisations dans le rapport annuel 2019-2020 du programme IDEeS.

IDEeS a pu continuer à miser sur le succès obtenu en 2019-2020. À ce jour, nous avons financé plus de 440 solutions de défense et de sécurité et investi plus de 160 millions de dollars sur des innovateurs canadiens. Consultez la liste complète des récipiendaires financés par IDEeS. Et plusieurs de ces solutions sont en train d'être transférées à nos partenaires de la défense et de la sécurité.

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    DAVID PUGLIESE, OTTAWA CITIZEN Canada's future fighter jet competition has already lost two European competitors. Will it lose a third, the Gripen built by Saab of Sweden? At the end of August, the United Kingdom's Ministry of Defence and Airbus Defence and Space informed the Canadian government of their decision to withdraw from Canada's future fighter competition. Airbus had been offering Canada the Eurofighter Typhoon. Last year the European firm Dassault informed the Canadian government it would not be competing in the competition. It had been planning to offer Canada the Rafale fighter jet. Airbus and the UK Defence Ministry noted that their decision to withdraw was the result of a detailed review of Canada's request for proposals which was released to industry on July 23. Airbus pointed to the changes Canada made to the industrial benefits package to appease Lockheed Martin as well as the excessive costs that U.S.-Canadian security requirements placed on a company based outside North America. “A detailed review has led the parties to conclude that NORAD security requirements continue to place too significant of a cost on platforms whose manufacture and repair chains sit outside the United States-Canada 2-EYES community,” the statement from Airbus and the UK Defence Ministry noted. “Second, both parties concluded that the significant recent revision of industrial technological benefits obligations does not sufficiently value the binding commitments the Typhoon Canada package was willing to make, and which were one of its major points of focus.” The $19 billion competition has been dogged by allegations it is designed to favour Lockheed Martin's F-35 stealth fighter. Take for instance, the response that Defence Minister Harjit Sajjan provided when the Liberal government in November 2016 announced the purchase of 18 interim Boeing Super Hornets. That deal was eventually scuttled after Boeing decided to go after Bombardier in a trade dispute over civilian aircraft. But at the time when the purchase was announced, Sajjan was asked why Canada was buying the Super Hornet and not one of the other fighter jets on the market. “When you look at the various aircraft, we have our NORAD commitment's (which are) extremely important,” the defence minister responded. “There's certainly interoperability issues as well.” Procurement Minister Judy Foote was more blunt. “From our perspective, we're working with the American government, so we have to look at an American plane.” So how is that different from the aircraft to be selected for the future fighter jet competition? Sajjan and Foote were stating in November 2016 that Canada needed to buy American because of its NORAD commitments and other interoperability concerns with the U.S. Nothing appears to have changed in the last three years, at least as far as the federal government and Canadian Forces are concerned. https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/european-built-fighter-aircraft-did-they-ever-stand-a-chance-in-canadas-competition

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